Indicaties laseracupunctuur en tclt LED therapie

Osteoporose:

Rood licht wordt compleet geabsorbeerd door botweefsel en stimuleert de osteoblasten, waardoor het botweefsel door mineraalvorming verhard. Het zorgt in geval van osteoporose voor botopbouw. Geadviseerd wordt gedurende drie keer per week 30 minuten de aangedane plek met de laser te behandelen. Na een half jaar ontstaat botopbouw. Daarna wordt een rustperiode van twee maanden ingelast.

Fractuurbehandeling/ behandeling van botbreuken:

Rood licht van de laser zorgt ervoor dat callusvorming wordt bevorderd. (zie ook osteoporose). De behandelfrequentie na een fractuur is twee maal per week gedurende 30 minuten. Er zijn ongeveer 11 behandelingen nodig.

Reumatoïde artritis; tendinitis e.a. klachten van het bewegingsapparaat:

Er zijn uitstekende resultaten geboekt bij het behandelen van tendinitis, reumatoïde artritis en botnecrose. De optimale behandelduur is 30 minuten, en aangeraden wordt 2 tot 3 keer per week te laten behandelen. De pijn kan verminderen of geheel verdwijnen zodat minder (pijn)medicatie nodig is, en de doorbloeding van het weefsel wordt gestimuleerd.

Behandelen van pijnklachten als CTS (Carpaal Tunnel Syndroom):

Vrij nieuw is het behandelen van pijnklachten van het carpaal tunnelsyndroom aan de polsen. Er wordt hierbij met een lage frequentie (2Hz- 100 Hz) gewerkt dat een pijnstillend effect heeft.

Neurodegeneratieve aandoeningen:

De Medlouxx tclt LED kan door zijn werking op de neuronen van het zenuwstelsel de ziekte van Parkinson, ALS en Alzheimer beïnvloeden. (onderzoek van de universiteit in Berlijn- Duitsland)

Depressieve klachten, angststoornissen en epilepsie:

Uit een onderzoek van het "Wellmann Center for Photomedicine and Harvard Medical School Boston" in de USA is gekomen dat mensen met angststoornissen succesvol met tclt LED therapie behandeld kunnen worden.

Klinische studies wijzen uit dat depressieve aandoeningen positief beïnvloed kunnen worden met tclt LED therapie.

Dr. Wirz uit Basel (Zwitserland) heeft met deze methode succes bij het behandelen van patiënten met epilepsie.

Migraine, hoofdpijn en clusterhoofdpijn en nekklachten.

Tinnitus (oorsuizen):

Door schade aan de haarcellen in de cochlea ontstaat een neurologisch probleem, iedere Hz aan geluid maakt via het oor een connectie met het audiocentrum in de hersenen. Bij een beschadigde haarcel krijgt de corresponderende neuron geen signaal meer. De corresponderende neuronen links en rechts van de beschadigde haarcel beginnen qua intensiteit toe te nemen (compensatiemechanisme) en geeft oorsuizen/ tinnitus. De uitgeschakelde neuronen worden gestimuleerd door laserbehandeling in combinatie met luisteren naar muziek waar de frequentie van de tinnitus uit is verwijdert. Wekelijkse behandeling is noodzakelijk.

40 % slagingskans, 50 % verbetering van klachten. (prof. D. Schikora universiteit Paderborn Duitsland).

Infecties:

Voor het behandelen van huidinfecties en slecht genezende wonden ("diabetische voet",ulcus cruris) als ook kaakontstekeingen, kan blauw licht aangewend worden. Blauw licht van 405 nM bevordert de wondheling doordat het infecties bestrijdt.

Verlaagde immuniteit (verstoord bloedbeeld):

De Medlouxx SULBI (sublingual blood irradiation) is een combinatie van rood en blauw licht dat onder de tong wordt aangebracht. De behandeling werkt immuunverhogend waardoor het toepasbaar is bij mensen die behandelingen ter bestrijding van kanker ondergaan, zoals chemotherpie. Daarnaast is het werkzaam bij de ziekte van Lyme, vetstofwisselingsziekten, chronische leveraandoeningen, diabetes mellitus, hart- en vaatziekten, auto- immuunziekten, allergieën en eczeem.