Laseracupunctuur

Light Amplification by Stimulated Emission Radiator (LASER) is een moderne vorm van acupunctuur waarbij geen naalden worden gebruikt maar met voor het oog zichtbaar rood licht van ongeveer 700 nm. Bij 700 nm is er een minimale absorptie in H2O van het weefsel en een maximale penetratie in de huid van 4,7 centimeter diepte. Bovendien heeft dit licht een laag thermaal effect, het warmt de huid dus niet in hoge mate op. Rood licht van 700 nm is hierdoor uitermate geschikt om mee te behandelen.

Laseracupunctuur (met gebruik van rood licht) kan worden ingezet bij het behandelen van osteoporose, reumatoïde arthritis, tendinitis, CTS en andere klachten van het bewegingsapparaat.

Blauw licht (405 nm) kan worden gebruikt voor het bestrijden van infecties (kaakontstekingen, huidinfecties) en bevorderen van de wondheling (diabetische voet, ulcus cruris).

De Medlouxx SULBI (sublingual blood irradiation) zorgt voor toename van de immuniteit doordat het de fagocytose van macrofagen stimuleert en immunoglobulinen (IgA, IgG en IgM) verhoogt. Hierdoor is deze methode een ondersteuning bij het ondergaan van chemotherapie of andere behandelingen om kanker te bestrijden. Systemische ziekten als chronische leveraandoeningen, diabetes mellitus, hart- en vaatziekten, auto- immuunziekten, allergieën en eczeem kunnen succesvol (ondersteunend) worden behandeld.

De Medlouxx (ENT) heeft een apart tinnitusprogramma (behandeling van oorsuizen), waarbij gebruik wordt gemaakt van het detecteren van de frequentie van het oorsuizen en externe akoestische stimulatie in combinatie met lasertherapie.

Medlouxx tclt LED therapie is toepasbaar bij neurodegeneratieve aandoeningen als deziekte van Parkinson, Alzheimer, ALS, epilepsie, en bij depressie, migraine, spanningshoofdpijn, clusterhoofdpijn, rheumatoïde arthritis, bursitis, osteoarthritis van de duim en nekklachten.

Ook hele jonge kinderen die we niet willen belasten met klassieke acupunctuur met naalden kunnen met de laser behandeld worden.

Daarnaast kunnen volwassenen met extreme angst voor naalden op deze eenvoudige wijze toch acupunctuurbehandelingen ondergaan.

In de praktijk wordt er gebruik gemaakt van een KOLINA laser met 10 lasernaalden met rood licht en een MEDLOUXX laser met gecombineerd rood en blauw licht + ENT tinnitusprogramma en SULBI. Er is eveneens een MEDLOUXX tclt LED apparaat in de praktijk aanwezig