Cosmetische acupunctuur

Gezicht

Cosmetische acupunctuur voor het gezicht: rimpels, pigmentvlekken en een slappe huid.

Cosmetische acupunctuur kan worden gebruikt om rimpels te doen vervagen, pigmentvlekken te verminderen en een slappe huid te verstevigen (een natuurlijke facelift).

Bij het verminderen van pigmentvlekken wordt aangeraden 2x per week te laten behandelen. Na zo’n 20 behandelingen kunnen resultaten worden verwacht.

Voor het verminderen van rimpels en lijnen rond de ogen, mond en langs de neus, en het verstevigen van de huid (natuurlijke facelift) wordt aangeraden 2 x per week te laten behandelen, 1 serie bestaat uit 12 behandelingen. Na de 7e cosmetische behandeling mag een blijvend effect worden verwacht. Na 1 serie kunt u overstappen op een maandelijks onderhoud.

Deze behandelingen worden vrijwel altijd gecombineerd met een totale lichaamsacupunctuur behandeling om een evenwicht in het lichaam te bewerkstelligen. Deze behandelingen samen vallen onder het tarief cosmetische acupunctuur.

Tijdens FRA (Facial Rejuvenation Acupuncture) wordt er gebruik gemaakt van methodes afkomstig uit China (CBIATC Beijing) en de USA (Virginia Doran en Mary Elizabeth Wakefield).

Contra-indicaties (methode Virginia Doran)

De volgende aandoeningen zijn in verband met het toenemen van de bloedcirculatie in het hoofdgebied gecontra-indiceerd voor cosmetische acupunctuur (Facial Rejuvenation Acupuncture) volgens de methode van Virginia Doran:

Bloedstollingsstoornissen, (hypofyse) tumoren, hypertensie, vaatziekten, migraine, Diabetes Mellitus, epilepsie, tinnitus, duizelingen, acute hepatitis, koortsige ziekten, AIDS, angst- en paniekstoornissen, zwangerschap.